نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی CTEX
در حال بارگذاری
رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات: نیاز و تولید محتوای سالم در حوزه دیجیتال به شدت احساس می شود/ برگزاری نمایشگاه فصلی شود
۱۸ بهمن ۱۴۰۱

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی، فضایی مهم برای حمایت از فعالان عرصه بازی‌سازی و رسانه‌های دیجیتال است، تاکید کرد: امروز نیاز به بازی سازی ایرانی و تولید محتوای سالم در حوزه دیجیتال به شدت و بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود.
محمد احسان خرامید در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه فناوری محتوای فضای مجازی، اظهار داشت: این فضا باید مهیا شود تا اینها بتواند دستاوردها و محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهند.
وی ادامه داد: خانواده‌ها برای بازی کودکان خود چالش‌های مختلفی اعم از آگاهی از رنج‌بندی سنی، ویژگی‌های هر جنس و هر سن و … دارند و نزدیک 35 میلیون نفر گیمر در کشور داریم. با توجه به این نیازها بهترین فضایی که می‌تواند کمک کند و این کنشگران بتوانند کنار همدیگر هم‌افزایی کرده و خود را نشان دهند برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است.
خرامید گفت: اگرچه دستاوردهای خوبی در نمایشگاه عرضه شده اما شاید جا دارد که به صورت فصلی هم بتوان این رویدادها را برگزار کرد. چرا که نیاز به بازی و محتوای سالم در حوزه دیجیتال به شدت و بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود.نیاز به بازی و محتوای سالم در حوزه دیجیتال به شدت و بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود.
وی افزود: بازی‌هایی که در کشور توسط جوانان ایرانی ساخته می‌شود شاید پیشتر رویا بود اما امروز از آنها لذت می‌بریم.
رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهمترین فضاهایی که می‌تواند به فعالان عرصه بازی‌سازی و مسوولانی که حمایت و  تمامی کسانی که در این زیست‌بوم فعالیت دارند کمک کند نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی است.
خرامید تاکید کرد: اولا نیاز است که مسوولان بازدید کنند و بازدید اینها باید تفاوتی با بازدید دیگر افراد داشته باشد. ما هم در حد توان خودمان و رسالت سازمانی باید کمک و حمایت کنیم.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی چندی پیش رادار گیم به عنوان سرور و خدماتی که عرضه می‌کند اظهار داشت: اینها در کنار هم می‌تواند زیست بوم مناسبی برای کاربران فضای مجازی ایجاد کند.
خرامید اظهار داشت: وزارت ارتباطات نسبت به رسالتی که بر عهده دارد بیشتر در حوزه فراهم کردن زیرساخت مانند رادار گیم فعالیت می‌کند. وزارت ارتباطات در این حوزه زیرساختی، وظیفه حمایت و تجهیز کردن را دارد و در لایحه محتوا ورود نمی‌کند. در این لایه هم متولیانش فعالیت دارند و هر جایی لازم باشد وزارت ارتباطات هم ورود می‌کند.
به گزارش ستاد خبری، دراین نمایشگاه بیش از ۳۰۰ غرفه در بخش های رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه ای در مساحت ۳۰ هزار متر مربع به صورت مفید دایر شده است.
این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی ۲ نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت برگزار شده است.
فراهم‌سازی امکان حضور و تعامل بازیگران اصلی زیست بوم فرهنگ و هنر در فضای مجازی با نگاه توسعه کسب و کارها و ایجاد پیمان‌های مشارکتی و زمینه‌سازی آشنایی آن‌ها با آخرین فناوری‌های فرهنگی با محوریت تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات در لایه محتوا و خدمات رویکرد اصلی این نمایشگاه است.
همچنین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی چشم‌انداز «شبکه‌سازی فعالان، هم‌افزایی کسب و کارها، رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی، جذب سرمایه توسط کسب و کارها و معرفی آخرین فناوری نوظهور» را در برگزاری این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با عنوان جدید «نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX» دنبال می‌کند.
خدمات زیرساخت محتوا، کسب و کارهای دانش بنیان و صنایع خلاق، بازی‌های ایرانی، زنان، خانواده و سبک زندگی؛ فناوری‌های محتوا و خدمات؛ حکمرانی (سازمان‌ها و نهادها)، «سایت‌های عرضه بازی، استارت‌آپ‌ها، کودک، صندوق‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، سکوهای ارائه محتوا و خدمات، تولیدکنندگان محتوا، بازی‌های جدی و استریمرها» بخش‌های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.
نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای و دیجیتال است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.